Ο Μπρένταν Γκλίσον είναι αξεπέραστος στο Μr. Mercedes, μια μίνι σειρά που επιβάλλεται να της δώσεις την προσοχή που της αξίζει!

Το Mr. Μercedes είναι η μίνι σειρά που άθελά σου προσπέρασες, εξαιτίας της καλοκαιρινής ραστώνης, και τώρα που επέστρεψες για τα καλά στις επάλξεις επιβάλλεται πια να της δώσεις την προσοχή που της αξίζει, ξεκινώντας μάλιστα από σήμερα. Τέσσερα επεισόδια ήδη σε περιμένουν για να τα απολαύσεις, ειδικά αν είσαι λάτρης των αστυνομικών θρίλερ, και κυρίως αν είναι φαν του Στίβεν Κινγκ.

Πρόκειται για τηλεοπτική προσαρμογή του ομώνυμου μπεστ σέλερ, και ναι αυτή τη φορά πρόκειται για μια επιτυχημένη προσαρμογή, σε αντίθεση με τον «Σκοτεινό Πύργο» και την «Ομίχλη«. Είναι ότι φρέσκο και νέο είχε να μας προσφέρει τηλεοπτικά ο φετινός Αύγουστος. Δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμα, υπολείπονται άλλα έξι επεισόδια που αδημονούμε να δούμε και ο πιθανότερος λόγος που δεν το έχεις ακουστά το »Mr. Μercedes’‘ είναι γιατί προβάλλεται από ένα τηλεοπτικό δίκτυο που το όνομά του είναι γνωστό περισσότερο για τις υπηρεσίες internet και τηλεφωνίας, το AT&T.

Δεν έτυχε ευρείας αποδοχής εξαιτίας του δικτύου που την φιλοξενεί, ειδάλλως θα την είχες ήδη συγκαταλέξει ως μια από τις must see σειρές του φετινού καλοκαιριού αν προβάλλονταν από ένα άλλο πιο δημοφιλές μέσο, όχι μόνο γιατί προέρχεται από το ευφάνταστο μυαλό του Στίβεν Κινγκ, αλλά γιατί υπεύθυνος για την τηλεοπτική μεταφορά του βιβλίου είναι ο Ντέιβιντ Κέλλι, ο σεναριογράφος και παραγωγός της σειράς «Big Little Lies» που συνεργάστηκε με τον σκηνοθέτη των ‘Lost’ και ‘Sopranos’, Τζακ Μπέντερ και τον γνωστό συγγραφέα αστυνομικών μυθιστορημάτων Ντέιβιντ Λεχέιν (Σκοτεινό Ποτάμι, Το Νησί των Καταραμένων). Όλοι αυτοί μας ετοίμασαν ένα σφιχτοδεμένο με πλούσιους χαρακτήρες αδιάκοπο κυνηγητό γάτας και ποντικιού, ανάμεσα σε έναν συνταξιοδοτημένο ντεντέκτιβ, τον Μπιλ Χότζες, που τον ενσαρκώνει ο μοναδικός Μπρένταν Γκλίσον και ενός ψυχοπαθή νεαρού δολοφόνου, που ακούει στο όνομα Μπρέιντι Χάρτσφιλντ και τον υποδύεται ο εξίσου ταλαντούχος και με διαπεραστικό βλέμμα, Χάρι Τρέντγουεϊ (Penny Dreadful), ρόλος που προοριζόταν αρχικά για τον αδικοχαμένο Αντόν Γιέλτσιν.

Ο Μπρέιντι εργάζεται ως υπάλληλος σε κατάστημα με ηλεκτρονικά είδη, αλλά στην πραγματικότητα είναι μια hi-tech ιδιοφυία που συζεί με την αλκοολική και προβληματική μητέρα του, με την οποία μοιράζονται πολλά περισσότερα απ’ ότι επιτρέπει μια σχέση γιου και μητέρας, και που στο υπόγειο στον ελεύθερό του χρόνο βρίσκει την ευκαιρία να απελευθερώσει το τέρας μέσα του, είτε μέσω του διαδικτύου που του παρέχει την απαιτουμένη ανωνυμία, είτε μέσω των ιδιαίτερων ικανοτήτων του και την έφεσή του στην τεχνολογία.

Το πρώτο επεισόδιο ξεκινά με σοκαριστικό τρόπο περιγράφοντας με ανατριχιαστική λεπτομέρεια την χωρίς δισταγμό επίθεση του Μπρέιντι (ο villain μας αποκαλύπτεται ήδη από το πρώτο επεισόδιο δεν πρόκειται για spoiler) με μια κλεμμένη Μερσέντες, εξ ου και ο τίτλος. Με το πανάκριβο αυτό όχημα ποδοπάτησε στην κυριολεξία πλήθος αθώων πολιτών που περίμεναν υπομονετικά στην ουρά για ανεύρεση εργασίας, και σκότωσε συνολικά 16 ανθρώπους, ανάμεσά τους και μια μητέρα με το μωρό της. Ο τρόπος που αποτυπώνει η κάμερα την αποτρόπαια αυτή πράξη, θα δυσκολέψει πολλούς στη θέαση και ίσως εξοργίσει κάποιους που αναπόφευκτα θα κάνουν τον παραλληλισμό με ανάλογα συμβάντα που έχουν σπείρει τον τρόμο και το φόβο στην Ευρώπη τους τελευταίους μήνες.

Αυτή όμως είναι η υπόθεση του βιβλίου και ο κρίκος που ενώνει τους δύο αυτούς ήρωες του Στίβεν Κινγκ. Πρόκειται για το έγκλημα που δεν έλυσε ποτέ ο αστυνομικός Μπιλ Χότζες κατά τη διάρκεια της θητείας και που τον καταδιώκει και μετά το τέλος της, αφού έρχεται να του τη θυμίσει ξανά και ξανά ο ίδιος ο άπιαστος θύτης, δημιουργώντας του ενοχές και τύψεις, που θα κάνει τη μοναχική γεμάτη αλκοόλ ζωή του ακόμη πιο δυσάρεστη και πιο τραυματική, μέχρι τη στιγμή που θα αποφασίσει να ξανανοίξει μόνος του την υπόθεση.

Στη σειρά παρακολουθείς τις ζωές αυτών των δύο χαρακτήρων, με έναν ρυθμό που πιθανά δεν είναι τόσο γοργός όπως μας έχει συνηθίσει το binge-watching. Οι δημιουργοί της σειράς έδωσαν τον απαιτούμενο χρόνο ώστε να μας γίνουν πιο οικείοι οι χαρακτήρες, αλλά και στους ηθοποιούς την δυνατότητα να αναδείξουν το ταλέντο τους με τις ερμηνείες τους. Θα ήταν εξάλλου άδικο ένα τέτοιο εξαιρετικό καστ ηθοποιών να παρέμενε ανεκμετάλλευτο για χάρη του ρυθμού και της γρήγορης πλοκής. Ο Μπρένταν Γκλίσον είναι ένας από τους σπουδαιότερους ηθοποιούς της γενιάς του, όχι τόσο αναγνωρισμένος όσο θα έπρεπε, και εδώ κλέβει την παράσταση σε όποια σκηνή και αν συμμετέχει, ακόμη και σε πράγματα μη ουσιώδη για την εξέλιξη της πλοκής. Ακόμη και σε χαριτωμένες στιγμές, αρκούντως κωμικές, ναι υπάρχουν και τέτοιες που ελαφρύνουν το κλίμα, είναι αξεπέραστος, έχοντας στο πλευρό του την γεμάτη ενέργεια Χόλαντ Τέιλορ που έρχεται να μας θυμίσει πως ο έρωτας είναι δικαίωμα όλων των ηλικιών και μάλιστα στην TV που δεν μας συνηθίζει σε κάτι τέτοιο, αλλά αρέσκεται να δείχνει ερωτεύσιμα φρέσκα και νεανικά πρόσωπα μαζικής κατανάλωσης.

Η σειρά επίσης προκαλεί σε αρκετά σημεία τα συναισθήματά σου. Σε μερικά σημεία και σε υπερβολικό βαθμό, ίσως γιατί επιζητά να σε ταρακουνήσει από τη θέση σου σκόπιμα, καθώς πέρα από το κομμάτι του κυνηγητού που ξετυλίγεται μπροστά σου, υπάρχουν παράλληλα και άλλες υποπλοκές που θίγουν κοινωνικά θέματα, όπως την ομοφοβία, τον ταξικό διαχωρισμό, την ανεργία και τις χαμένες ευκαιρίες, τον εθισμό με την τεχνολογία και τους κινδύνους που υπάρχουν. Ακόμα και τον Ομπάμα θα ακούσεις κάπου μέσω ραδιοφώνου να μιλάει για την υποτιθέμενη ανάπτυξη που ειρωνικά ποτέ δεν ήρθε…

Το Μr. Μercedes στα τέσσερα πρώτα επεισόδια, ανοίγει συζητήσεις, σε κάνει να δεις πράγματα που δεν θέλει να δεις, όλα αυτά αρμονικά δεμένα με το σασπένς που απλόχερα χαρίζει ο Στίβεν Κινγκ στα έργα του. Ανυπομονούμε ήδη για τα υπόλοιπα έξι και το τι θα επακολουθήσει …

Δείτε το τρέιλερ για να πάρετε μια πρώτη γεύση:

Διαβάστε επίσης: